Thursday, December 31, 2009

Bila Saya Rajin......

Saya akan masak.....weee hoooo! Ni adalah lah lauk kitaorg berdua.



Adam tak makan nasik. Seminggu skali jer rasenye dia mkn. Lain hari mkn ayam goreng, roti gardenia, roti canai....nasi taknak! Selalunye tapau sesaje. RM 10 sehari utk 2 orang for dinner. Tapau goreng-goreng, cepat sket. Rasenye lebih jimat,cepat & practical.

Kalau masak pun nak kene beli barang dapur dulu cuz saya memang tak simpan stok ikan ke ayam kat umah. Sebab tak nak jadi keras membatu baling dinding boleh pecah dinding :D. So cost pun confirm lebih RM10. Sotong memang buat stock cuz kenkadang rajin wat pasta/spaghetti. Broccoli & capsicum memang stock. Kalau masak pun saya ikut selera saya..yg simple simple jer.....

So azam tahun 2010, nak lebihkan activity memasak! :P

4 comments:

  1. almost everyday I kena masak ... sbb my family cerewet pasal makan....
    kekadang sampai malas dah nak masak.. hehehe

    ReplyDelete
  2. azam 2010 nak masak selalu! tp bila masak tu mkn berdua jer...membazir plak....

    ReplyDelete
  3. salam byzura..muker kamu ker yang msk dlm iklan..betu ker?

    ReplyDelete
  4. :D
    ahah ....iklan kiwi kleen ....(segan2)

    ReplyDelete