Thursday, February 2, 2012

Berlalunya Januari 2012

Sekelip mata je dah Februari. Masa bergerak pantas takde nak tunggu2 kita. I have a good start for 2012 and hope akan berterusan walaupun ada tercarik sikit dengan perkara2 negatif.

Alhamdulillah, rezeki kami sekeluarga tak putus walaupun tak banyak mana. Aku nak tanamkan sifat positif dalam diri aku. Biarlah tak sekaya semewah orang lain tapi rezeki kami suami isteri datang dari sumber yang Halal.

Kenapa aku cakap macam ni sebab aku selalu "envy" dengan org yang rumah besar, keta besar, handbag besar....tapi sebalik besar-bear tu ada cite disebaliknya. bukan semua ek, kang ada yang terasa pulak kang ada yang hentam aku plak kang ;)

Kami sekeluarga mula sedikit tercalar sebab ada yang nak tabur pasir kat periuk nasi suami aku. Buat cerita yg pencerita tu sendiri tak tau hujung pangkal. Tapi kami suami isteri cepat recover. Biarlah mereka nak buat apa pun.Asalkan kami tau ape yang baik apa yang buruk. Kami kategori Mereka ni golongan "Jealous" ;)

Banyak yang kami berdua belajar dlm bulan January ni dan harap akan jadi sempadan kami berdua. Nama pun manusia, walaupun ada pertalian darah, sama agama tak semestinya hati tu sama. Depan kita senyum sengih, belakang kita mengata. Bila minta bantuan, ayat punya manis. Bila hentam kita, semua cerca ada.

Biarlah malas nak balas, bahagian mereka biarlah ditentukan olehNYA.

Soo guys...have a good February...




- Posted using BlogPress from my iPad

3 comments:

  1. betul..betul.. betul.. i pun jelous kat u tau nyah.. hihihi

    ReplyDelete
  2. yep.. mcm orang kata, rambut sama hitam, hati lain-lain..

    ReplyDelete
  3. Apak: Jeles apanya apak :) jeles i gemuk? hehehehe

    Yuyunz:Kan...

    ReplyDelete