Tuesday, December 11, 2012

Hong Kong 2012-Day 1 (29/11/2012)

Vacation yg paling aku tunggu2.Aku sebenarnya excited nak pegi Disneyland je.Tapi entah kenapa tangan gatai gi booked flight AA sampai 5days 4nite.Aku booked hotel end of Oct 2012 itupun lepas naik muak baca review mcm2 hotel yg ada. So, aku decide stay 3 nites kat YWCA Anne Black yg aku booking thru Booking.Com. Nanti aku review hotel ni later. So another 1 nite aku stay kat Disney's Hollywood Hotel yg aku booked terus thru website Disneyland HK.

Flight we all 1.20pm tapi delay to 1.50pm. Nasib baik delay ye. Kalau tak??? Adik aku hantar pegi LCCT itupun dah lambat sangat (bagi laki akulah) Around 10.45 am baru gerak dari Kajang. Sepatutnya laki aku plan 9.30am, dia kan skema bab jenjalan ni. Biar sampai awal, jangan lambat katanya. Tapi adik aku & BF telah mendelaykan segalanya, maka rasakanlah kalian.Amukan abang ipar korang.Bertambah amuk, bila sampai Tol Country Height, laki aku tanya "Ergo adik (adik tu Airis) kat mama kan?" Aku tercenggang2 dengan takut jawab "Ehhhh...mana Mama tau" Tahan telingalah semuanya....amukan berlaku lagiiiii.... :)

Sampai LCCT pulak, godek2 handbag hp aku tinggal!! Mau mereng aku hp tinggal!!! Ini tidak mungkin terjd!! Redha redha.Kalau aku komplen aku kena marah nanti.Jadi maintain senyum ye :) Nak check in luggage punyelah hazabun.Punye banyak counter AA ado, yg bukak 2 je.2 counterlah yg hadap semua flight petang sampai bergaduh2. Banyak jugak monyet yg tak yg potong q kena "sekolah" free! 



Adam dah besar. Dia memang excited nak pegi Hong Kong bukan pasal Disneyland ke apa tp pasal lain. Airis pulak sekarang dah pandai buat sign Peace with her stylelah kan.Suka hatilah dikkkk.Alhamdulillah, Airis behave sangat. We choose Hot Seat so takdelah rasa sempit sangat. Kekadang dia boring dia pegi main2 ngan stewardess.


We use MTR untuk ke hotel sebab dekat dgn MTR Mong Kok sebab malas nak pening2 nak bas ke ape.Sebab settle collect luggage & immigration pun dah almost 6.45pm. Sana dah gelap gelita dah. So, from Airport-Tsing Yi-Lai King-Mong Kok (40 mins) and yg best it's free! 

 Aku pesan pegang aku kuat2

 Letih sgt dah

 Hero angkat 2 luggage besar

 Sebelah laki aku tu Chinese family from Msia jugak.MTR padat maybe sebab time org balik keje

Hello HK!!

Dari Mong Kok station we all naik taxi to YWCA Anne Black walaupun dekat sebab luggage 2 besar tu tu macam nak duduk HK sebulan :). Taxi fees KHKD75 dalam RM30. Settled check in kami lepak dlm bilik je sebab kaki & badan tak larat dah.




Nanti aku continue Day 2 eh bila aku rajin. Day 1 pun terkedek2 nak update :)

1 comment: