Showing posts with label Nuffnang. Show all posts
Showing posts with label Nuffnang. Show all posts

Sunday, September 2, 2012

Precious Moments with Trudy and Teddy

Saya jatuh cinta pada Trudy & Teddy sejak pertama kali membeli sehelai gaun untuk majlis berendoi Airis semasa Airis berumur 4 bulan. Tiada yang lebih mengembirakan hati seorang ibu melainkan melihat anaknya gembira dan selasa. Dan yang pasti, Airis sangat selesa memakai gaun dari Trudy & Teddy.Airis sangat comel dengannya dan saya masih menyimpan gaun ini sebagai kenangan. 







Kini, Airis telah berumur 14 bulan. Tak sabar rasanya nak dapatkan koleksi terbaru Trudy & Teddy terumatamanya aksesori kanak-kanak perempuan yang sangat comel.






Saya sangat jatuh cinta dengan gaun ini. Saya sukakan design sangat elegan. Saya akan dapatkan untuk Airis secepat mungkin.



Post ini untuk Contest Precious Moments with Trudy & Teddy dan semoga ada rezeki untuk Airis menang. Boleh dapat voucher beli baju baru.

Monday, January 3, 2011

Konsert Gemuruh DT Search & Wings Sunway Lagoon

Million thanks to Nuffnang for 2 tickets Konsert Gemuruh DT Sunway Lagoon! I just try my luck sebab my hubby adalah fanatic fan of Wings & Search sehingga kami satu family included Adam! Paling special this will be the most special gift for our 6th anniversary. Masa his 35th Birthday , I managed to get ticket for Double Trouble Concert @ Bukit Kiara on 1/5/2010 :)


Unfortunately, me tak dapat nak temankan Hubby coz you no lah mesti berhimpit2, bersesak2, berdiri for a few hours which i can't tahan especially my condition sekarang dgn batuk2 nye lagik. Soo, I bagi my ticket to my fav cousy, Abg Kembar :) BTW my cousy Kak Ina & Abg Ayoi pun joined jugak.
All black!! Mcm Kumpulan Gagak Hitam

Some pics for me yg tak masuk :P
They had some much fun *without mak buyong*

While me & my lovely sister, spend our nite at Sunway Pryramid makan, shopping, makan, makan & shopping :D



After concert. Waiting for them at J Co

Can u see my tummy?? Besarkan,hehehe managed to cover up with my hands :)

We had our supper (saya cepat lapar sekarang) at Nasi Lemak CT Garden,Kg Baru.Saya makan 2 bungkus nasi lemak.Bukan yg besar2 tu,ni yang kecik comel lote je :)

Tuesday, January 19, 2010

Astro B.yond Bloggers Night

You all ingat tak last Wednesday, I was like really blur dunno nak pakai ape for Astro B.yond Bloggers Night. At first, I nak cancel cuz I dont have partner, I mean my hubby takdekan ..yeah just got 1 invitation so for sure I'll feel weird! Tp bila pikir2 balik ....ermmm its ok, sekali sekala! So, I just wear sempoi2 jer...

After registration we received the goodies bag from Astro then I'm lost already. Most of the bloggers memang I tak kenal langsung :P.

Mencari2 dalam gelap... finally I found themmmm......Kak Ina KL,Cik Lily Putih, Kak Amy, DayDeck86, Aus.....

Kak Ina KL & Cik Lily Putih

DayDeck86, SweetDarling79, Kak Ina KL, Cik Lily Putih & Aus


Actually, Nuffnang bloggers were amongst the first to witness Malaysia's First High Definition TVC for Astro B.yond...bestkan??? Seriously this TVC was super superb and the longest TVC at approximately 2.30 minutes. Semua org excited nak tgk TVC tuh...sampai ulang 2 kali!

That nite was awesome. Ade makan2 yg not bad sedapnye & life music show dr mane tak tau :P. Pasal makan, okeh I tak sempat nak amik pix cuz sebok mkn with my makan partner FoxyFarah!

FoxyFarah & Me

Okehlah tak tau nak update ape....so layan jelah pix2 yg ade nih....


Jard aka Ignorantbrat (alamak muka tak nampaklah...sorry yek), Kak Amy aka SweetDarling79 & Bean Moreno


Kak Amy & SumiJelly

Me, FoxyFarah & Shahrul

TiniHani, Abg Nara (Yg famous amos...tak kenal tak tau ape nak kate), Kak Amy , SumiJelly & Me


TiniHani, Kak Ina KL, Abg Nara, Kak Amy, SumiJelly & Cik Lily Putih

See like u never see me before!

RedMummy & Me...Kecik Comey Kak Red ni sebenarnye! Ooopps...just wonder why setiap kali bergambar ngan Kak Red I mesti nak "mengecikkan" diri sendiri???? Masa kat Nuffnang Friso Family Day Out pun cam tuh....

Okehlah daaaa......

Wednesday, January 13, 2010

Astro B.yond Bloggers Night Invitation



My 2nd Nuffnang events for 2010....Astro B.yond Bloggers Night @ Modesto’s, Desa Sri Hartamas....yeah tonite!!!

Okay, seriously I dont have any idea nak pakai ape. Maybe I dont have new baju or baju ade tp tak muat??? :p bukan tak muat tp tak selesa...( alasannnnn)

FYI, Astro recently launched Astro B.yond, a new entertainment experience starting with the first High Definition broadcast in Malaysia. Home entertainment will never be the same with Astro B.yond.

Astro invites Nuffnang Bloggers to Astro B.yond Bloggers Night tonite & expect a fun filled night along with a brand new viewing experience like never before as Astro B.yond will enhance your visual and audio senses. Refreshments will be provided & 1 of the attendees will walk home with a 32" HD TV from LG along with 1 year subscription of Astro B.yond.Bestkan???



So today sharp2 5.45pm kene kluar office & rushing to Hartamas. I should be there before 7.30pm. BTW, this is exclusive event, so I just have 1 invitation so my hubby will lepak2 somewhere. I tak kejam tau biarkan my hubby lepak sorang2 tp nak wat camne dia tak nak bg I drive alone...dia nak antokan.


See you there....!!

Post Event Review : Nuffnang Friso Gold Family Day


You all ingat tak my entry
"Curious Kids Need To Be Tough Inside" ??? That entry actually for Nuffnang Friso Gold Family Day Out Contest. The most interesting 80 entries will be given a family invite (for 2 adults and 2 children) to attend the Nuffnang Friso Gold Family Day Out on Saturday @ 2/1/2010 and guess what??? I received the invitation thru my Gmail on 28/12/2009. Yeayyyy!!! At least, Adam will have fun activities at Kizsports & Gym before he start schooling on Monday....

We all from Kajang & seriously I dont know how the traffic looks like on Saturday. So, Adam kenalah bangun awal. Alhamdulillah, no cranky mood ...ermmm good boy!


We all sampai sharp2 10.00 am. We all register, collect the sticker name tag & get 1 free shirt for Adam. Shirt tuh terbesar sikitlah, nasib baik Adam nak pakai cuz dia cerewet sket bab baju2 ni.

Sticker Name Tag for Babah, Mama & Adam!

Adam with Nuffnang Friso Shirt!

Before the event start, Adam & others kid boleh main-main kat Playland. This Playland besar tau ade slides, tunnels, balls, ropes, track-glides & mcm2 lagi. As a mother, bagi I this place very safe & friendly environment. No need to worried cuz kat exit ade guard. So kids tak boleh nak kluar sekuka hati.
Adam sooo happy & excited. Semua Adam nak try, sekejap main small slides, kejap main big slides. Then lari pulak kat small pool ball....lepas tarik my hubby pegi main kat big pool pulak!


This event start around 10.30 am when after Nicholas from Nuffnang & Friso's Representative give a simple opening speech. BTW, MC for that event is Marcus! Thumb up for him.....pandai control situation!


Marcus
Nicholas from Nuffnang

Friso's Representative

Time ni, Adam dah tak boleh nak duduk diam. Sebok nak sambung main kat Playland. Kenalah pujuk sket barulah dok diam2.


While my hubby temankan Adam kat Playland, I joined the talk by Friso and Ruth Liew. They give us a lot of tips yg boleh kita guna untuk anak2 kita.


And Adam..... happily play games with others kid. Ada dancing, lompat2 kat round floor mat, pecahkan belon, sand art pun ade. Tapi, Adam tak buat sand art cuz dia nak main kat tempat lain.



Owh...finally! Makan-makan time for kids & parents. Mak bapak dah lapar sgt dah time tu. My hubby makan dulu, while I suapkan Adam makan. Adam dok ngan Ashraff & Afriena. Pandai mkn sendiri diaorg nih. Adam makan sikit jer. Minum jer lebih cause dia sebok nak pegi main.


After makan2, me & hubby temankan Adam memain kat Playland lagi. Seronok sgtlah tu sampai tak nak mkn.



After mkn2 ade Magic Show at Playland. Boleh tahanlah....tak lah best sgt pun cuz Adam sampai tertido! Hehehe....letih sgt agaknye....


Adam bangun bila Marcus nak announce 10 pemenang hadiah saguhati Toys ‘R’ Us cash vouchers RM100. Okeh nasib baik tak meragam...terlelap around 15 minute jer. Congrats to Sawanila, SumiJelly, Beskot Keras, Submerryn, Triplets plus one, Reiko67 & 4 bloggers yg tak ingat namanya...sorry yek!

Grand Prize belong to Mom Bloggers Planet! Her blog post sgt superb!!!


Bila grand prize winner dah announce maknanye dah abislah event ni kan. So ape lagi camwhoring lah with others blogger......


Me, Adam & Hubby!



Me & Adam




Yang paling kiri tuh BeautifulNara..sape tak kenalkan?? Owh Kak Ina sy dah jumpa 2 kali. First time kat Sesi Berbuka Puasa Bersama Nuffnang kat The Apartment, KLCC dulu & Yatie first time jumpa...

Me & RedMummy!


Finally, dapat jugak jumpa Kak Red! Dulu sy hanya silent reader RedMummy saje. Sempat say hi & chit chat ngan bloggers lain jugak FoxyFarah, Sumijelly, Anasfadilah, Iswatie .... yg lain tuh segan lak nak tegur...sebab dlm blog muka cam lain sket... :D



This event finish around 3 pm & before balik every family will received goddies bag from Friso!!! Adam punye Friso Gold 4 & strawberry drinks ..the rest mama dia yg punye! Hehehehe :D

We all memang tired gile tak ingat...but we had so much fun here! Million thanks to Nuffnang & Friso for organizing this wonderful event. Hopefully there more event like this! My hubby pun happy sgt & dia pun tak sangka so many advantages bila blogging & join Nuffnang ni. Hope 2010, I akan more active to participate & attend Nuffnang event....



Credit Picture from SawaGallery